Ouderraad (OR)

Ouderraad

De ouderraad is een groep ouders die zich actief voor de school inzet. De belangrijkste functie van de OR is de ondersteuning van het team (de leerkrachten en de directie) bij de organisatie van diverse activiteiten voor de kinderen op onze school. Hierbij kunt u denken aan:

• Sinterklaas: regelen van cadeautjes, vervoer Sinterklaas en coördineren collectelijsten van Sinterklaas in Bergh.
  • Pfixx Solar Jeugdloop: de kinderen van de Mariabasisschool voorzien van een shirt/rugnummer met chip en iets lekkers na afloop.
  • Kerst: verzorgen van stokbrood en drinken tijdens de kerstmaaltijd en voor de ouder(s)/verzorger(s) een warm kopje chocolademelk of glühwein.
  • Carnaval: verzorgen van ranja voor de kinderen en voor de Prinsen hun gevolg en ouders drinken en kleine versnaperingen.
  • Schoolfotograaf: coördineren en begeleiden.
  • Stokkumse avondvierdaagse: de kinderen die meedoen voorzien van een Mariabasisschool T-shirt en verzorgen van ranja en iets lekkers bij de OR post.
  • Schoolreisje: een keer in de twee jaar een leuk schoolreisje organiseren.
  • Sportdag: verzorgen van een ijsje voor de kinderen
  • Musical groep 8: verzorgen van koffie/thee en hapjes voor alle kinderen en hun familie, kinderen krijgen een klein aandenken en er wordt per kind €5,= gedoneerd waarmee de klas een leuk eindfeest kan organiseren.
  • Sponsorloop: coördineren (meestal 1x per 2 jaar).
  • Team Mariabasisschool: assisteren bij verschillende activiteiten zoals de infoavond met het schenken van koffie en thee voor de ouders.
  • Luizencontroles: coördineren

Wanneer u als ouder interesse heeft om plaats te nemen in de O.R. meldt u zich bij ons aan. Dit kan bij ieder lid van de Ouderraad, maar kan ook via de mail:

OR.MARIA@PRO8.NU

Huidige leden:

• Elke Loskamp (voorzitter)
  • (penningmeester)
  • Silke Nijland (secretaris)
  • Victoria Akse-Önal
  • Mirjam Lueb
  • Anouk van der Meijde
  • Nicole Gundlach
  • Joany Bodde
  • Marloes Benen
  • Anique Jansen
  • Dewy Krijgsman

Namens het team: Lia Fierkens.